Mercedes-Benz Türk, GSR kapsamlarına tam uyumlu yeni nesil otobüslerini yollara çıkarmaya devam ediyor. Markanın yeni güvenlik sistemleri, hem kaptanlar hem de yolcular için güvenliği ve sürüş konforunu maksimum düzeye taşıyor. Yeni nesil Mercedes-Benz Travego ve Tourismo, Aktif Fren Asistanı 6 ile çarpma riski oluşması halinde acil frenleme sistemini devreye sokuyor. Yan Koruma Asistanı, görüş alanının kısıtlı olduğu sağa veya sola dönüşlerde, sürücüyü kritik durumlarda destekleyen güvenlik sistemi olarak öne çıkarken; Trafik İşareti Asistanı, Lastik Basınç İzleme Sistemi ve Dikkat Asistanı da güvenli bir sürüş için ek destekler sunuyor. Siber Güvenlik Sistemi ile otobüsün kontrol ünitelerine ve sistem bileşenlerine dışarıdan gelebilecek izinsiz erişimler ve korsan saldırılar engelleniyor.
Türkiye ağır ticari araç sanayisinin öncü markası Mercedes-Benz Türk, gelişmiş ürün ve hizmetleriyle geleceğine yön vermeye devam ediyor. Şirket, AB Genel Güvenlik Yönetmeliği’nin (GSR) değişiklikleri kapsamında, otobüslerine entegre edilmiş üst düzey güvenlik donanımları ile uzun yolculuklarda maksimum konfor ve güvenlik sağlıyor.
ABA6 ile Yayalar ve Bisikletliler Güvende!
Aktif Fren Asistanı 6 (ABA6): Mercedes-Benz Türk imzalı Mercedes-Benz Travego ve Tourismo otobüslerindeki Aktif Fren Asistanı 6, öndeki araçlara veya sabit engellere arkadan çarpma riskiyle çalıştırıldığında aktif frenleme sistemi devreye sokuyor. Aracın sürekli ve hareketli yayaları ile bisikletleri de algılayabilen sistem, bir yandan sürüş sesli ve görsel bir uyarı gösterimi, diğer yandan da otomatik olarak aralıklı frenleme başlatıyor. Sistem, sürücünün tepkisine göre acil frenleme yaparak olumsuz durumların önüne geçiyor. Kazaların önlenmesine büyük katkı sağlayan Aktif Fren Asistanı 6, arka planda kapatılmadığı sürece aktif kalıyor. Mercedes-Benz Türk, sürüş güvenliği için hayati öneme sahip bu sistem, sürücünün manuel olarak kapatılmasını öneriyor. 10 km/s-60 km/s hızlar arasında yayalara ve bisikletlilere de tepki veren ABA 6 güvenlik sistemi, aracın kendi desteklerinde karşıdan karşıya geçen veya karşıdan gelen yayalar ile hareket eden bisikletlilere otomatik frenleme ile tepki veriyor. Bu otomasyon hem şehirler arası hem şehir içi trafikte yayalar ve bisikletliler için güvenlik maksimuma çıkıyor. Şehirler arası yollardaki yüksek hızlarda da araç hatlarına karşı kısım ve/veya tam frenleme yaparak sürüş enerjisini üst düzeyde sürekli olarak korur.
Video 1: Aktif Fren Asistanı 6 (ABA6)
https://www.youtube.com/watch?v=fTmfQWKIc6E&t=1s
Otobüste Kör Nokta Sorunu Yan Koruma Asistanı ile Ortadan Kalkıyor!
Yan Koruma Asistanı (SGA2): Yan Koruma Asistanı, dahili olarak kayıtlı olduğu sağa veya sola dönüşlerde, standartların kritik değişimini destekleyen bir güvenlik önlemi olarak öne çıkıyor. Sınırları dahilinde hareket eden engelleri tespit etmeye yardımcı olmak, kritik sıcaklığın hızı veya dönüş ve şerit değiştirme sırasında bozulmaya uyarmak üzere tasarlanmış sistem, araç yan bölgelerini sürekli olarak tarıyor. Böylece aracın sağında, çözümünde ve köründe bulunabilen araçlar, yayalar veya bisikletliler tespit edilebiliyor. Radar sistemi, Hareketleri hassas bir şekilde algılayarak sürüşe olası çatışmalara karşı görüntüleme, kullanıcı arayüzü ve anlaşılır gösterimlerin saklanmasını güvenli ve rahat bir şekilde kullanmasını sağlıyor.
Video 2: Yan Koruma Asistanı (SGA2)
https://www.youtube.com/watch?v=pgEnITmYPZk&t=6s
Yeni Donanımlar ile Olumsuz Durumlara Karşı Hep Hazırlıklı!
Trafik İşareti Asistanı (TSA): GPS ve kamera desteği sayesinde araç kapsamı sürekli olarak güncel trafik düzenlemeleriyle karşılaştıran sistem, verilen hızın aşılması durumunda uygun ve ilgili geri bildirimlerin hızlı bir şekilde sağlanmasına olanak sağlar. Kolay, anlaşılır ve pratik kullanımlı gösterge paneli sayesinde sürüş, maksimum hız limitlerine dikkat edilerek görsel ve işitsel sinyallerle bilgilendiriliyor.
Lastik Basınç İzleme Sistemi (TPM): Çok işlevli ekranda kablosuz Lastik Basıncı İzleme Sistemi, tüm lastiklerin hava basıncını sürekli izleyerek doğru lastik basıncı ile sürüş güvenliğine katkıda bulunuyor ve yakıt tasarrufuna önemli ölçüde katkı sağlıyor. Sensörler lastik basıncıyla ilgili verileri kaydediyor ve bu gösterge cihazına iletiyor. Böylece en hayati unsurlardan biri olan lastik basıncı bilgisi, sürüş için ona geleneksel bir hale geliyor.
Dikkat Asistanı (AtAs): Dikkat Asistanı, sürüş dikkatsizlik ve çalışma şekilleri gösterilmeye başlandı ve görsel olarak ve işitsel uyarılarla devam edilmeyecek. 60 km/s hız üzerinde aktif hale gelen sistem, sürüşün başladığı andan itibaren depolama profilini oluşturur. Bu profilde sapmalar meydana geldiğinde sistem uyarısı verir.
Siber Güvenlik Sistemi: Araçta yer alan Siber Güvenlik Sistemi, kontrol üniteleri ve sistemdeki dışsal olası izinsiz erişimlere ve korsan saldırılara karşı korur. Sistem, öncelikle can ve mal güvenliği olmak üzere, araç fonksiyonelliğine, yol kullanıcılarının finansal risklerinin ve kişisel verilerinin korunmasına odaklanarak çalışır.