Yerli üretim, Peugeot’nun 2026 stratejisinin merkezinde yer alıyor. Peugeot, hafif ticari araç segmentindeki yeni değerlendirme sonuçlarını ve teknoloji odaklı stratejilerini 4 Aralık 2025 Perşembe günü Divan Kuruçeşme’de düzenlediği basın toplantısında paylaştı.
Yerli üretim, Peugeot’nun 2026 stratejisinin merkezinde yer alıyor. Peugeot, hafif ticari araç segmentindeki yeni değerlendirme sonuçlarını ve teknoloji odaklı stratejilerini 4 Aralık 2025 Perşembe günü Divan Kuruçeşme’de düzenlediği basın toplantısında paylaştı.
Peugeot Global CEO’su Alain Favey ve Peugeot Türkiye Marka Direktörü Gupse Kaplan’ın ev sahipliğindeki toplantıda markanın hafif ticari araç segmentine dair yeni veriler ve stratejiler duyuruldu. Peugeot Türkiye Ürün Pazarlama Direktörü İrem Ergün ise ürün gamı ve özellikleri hakkında bilgilendirmede bulundu.
Peugeot, hafif ticari araç pazarının %70’ine hitap eden ürün gamı, yerli üretim ve yeni versiyonlarla büyümesini hızlandırıyor.
Peugeot Türkiye, 2025 yılını hem binek hem hafif ticari araçlarda tarihi rekorlarla kapatmaya hazırlanıyor. Marka, ilk 11 ayda 74.920 adet satışa ulaşarak yıl başında belirlediği 73 bin adetlik hedefi bir ay erken aştı. Bu başarı üzerine hedeflerini yukarı yönlü revize eden Peugeot, yılı 80 bin adedin üzerinde satışla tamamlamayı planlıyor. Bu rakam, Peugeot Türkiye tarihinde bir ilk olacak.
Türkiye Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan, “Rekor otomotiv pazarıyla paralel şekilde biz de sürdürülebilir ve güçlü bir performans ortaya koyuyoruz. Bu başarı tesadüf değil” açıklamasını yaptı.
Yeni Ürün Gamı ve Yenilenen Modeller 2025’e Güçlü Giriş Sağladı2024’te hem binek hem hafif ticari tarafta yenilenen ürün gamı, markanın büyümesinde kritik rol oynadı. Satışların %60’ından fazlasını oluşturan ana modeller yeni kasalarıyla piyasaya sunulurken, 2025 yılında bu etkinin çok daha güçlü hissedildiği ifade edildi.
Peugeot, Türkiye pazarında S-SUV segmentinde ikinci sırada yer alıyor. Peugeot 2008, kendi segmentinde ikinci sırada. Dünyada en çok satıldığı ülke Türkiye olan Peugeot 408, bu liderliğini 2025’te de sürdürmeyi hedefliyor.
Peugeot Türkiye, 2025’te elektrifikasyon stratejisini keskin şekilde büyütmeyi planlıyor. Tam elektrikli modellerin yanı sıra yıl sonunda satışa sunulan hibrit versiyonlarıyla elektrikli ürün payı hızlı bir artış gösterdi.
Peugeot Türkiye için 2025’in en stratejik alanlarından biri hafif ticari araçlar oldu.
Kasım itibarıyla hafif ticari araç satışları 23 bin adede ulaştı, yıl sonunda 25 bin adedin üzerinde kapanması bekleniyor. Hafif ticari araçların toplam satış içindeki payı %31’e yükselmiş durumda.
Başarının temelinde üç faktör öne çıkıyor:
Rifter, Partner, Expert ve Traveller modelleriyle Peugeot, hafif ticari pazarın büyük bölümünü kapsayan bir ürün mimarisine sahip.
Peugeot, 2025’te hafif ticari segmenti büyütecek iki önemli hamle açıkladı:
Yerli üretim, Peugeot’nun 2025 ve 2026 stratejisinin merkezinde yer alıyor.
Bu iki modelle Peugeot, 2026’ya daha güçlü ve rekabetçi bir hafif ticari ürün gamıyla girmeyi planlıyor.
Peugeot, ticari araç müşterilerinin “işe özel” taleplerinin artmasıyla birlikte yeni bir stratejik ürününü devreye alıyor. Aralık ayında Boxer modelinin üst yapılı minibüs versiyonu satışa sunulacak. Marka, üst yapılı araç çeşitliliğini artırmayı hedefliyor.
Peugeot Türkiye Globalde Zirveye OynuyorPeugeot Türkiye’nin rekor yılı, global sıralamada da güçlü etkiler yarattı:
Peugeot Türkiye, yenilenen ürün gamı, genişleyen elektrikli seçenekleri, güçlü hafif ticari araç stratejisi ve yerli üretim hamleleriyle 2026’yı rekorlarla karşılamaya hazırlanıyor. Marka, hem Türkiye pazarında hem global sıralamada “liderlik vizyonu”nu güçlendirerek yoluna devam ediyor.