Scania Türkiye’de organizasyonel yapılanma ve stratejik önceliklerde önemli bir değişikliğe gidildi. Ozan Akbal Scania Satış ve Pazarlama Müdürü olarak görevini sürdürecek.
Scania Türkiye’de organizasyonel yapılanma ve stratejik önceliklerde önemli bir değişikliğe gidildi. 1 Ekim itibarıyla pazarlama tarafında yeni bir görev dağılımı hayata geçirilmişti. Bu noktada kamyon segmenti şirketin büyüme stratejisinde önemli bir konuma alındı.
Organizasyon kapsamında Ömer Madazlioglu görevinden ayrılırken, pazarlama sorumluluğunu Ozan Akbal üstlenerek yeni bir yapılanma ile devam ediliyor.
Scania Türkiye, 2026 yılı itibarıyla kamyon segmentine daha fazla odaklanmayı hedefliyor. Çekici tarafında güçlü bir pazar payına sahip olan marka, kamyon satışlarındaki büyümeyi hem marka algısını güçlendiren hem de servis tarafında katma değer yaratan stratejik bir adım olarak konumlandırıyor.
2025 yılında yaklaşık 185 adet kamyon satışı gerçekleştiren Scania Türkiye, yıl genelinde 200 adet seviyesini hedefliyor. Orta vadede ise kademeli bir büyüme planı doğrultusunda beş yıl içinde 500 adetlik satış hacmine ulaşılması amaçlanıyor.
İnşaat ve Yol Kamyonları Olarak İki Ayrı Odak
Kamyon ürün gamı, yol kamyonları ve inşaat kamyonları olmak üzere iki ana başlık altında yapılandırıldı. İnşaat tarafında damper, mikser, pompa ve vinç gibi üst yapı çözümlerine uygun, müşteriye özel konfigürasyonlar ön plana çıkıyor. Bu kapsamda bayi ve teknik ekipler için özel eğitim programları da devreye alındı.
Kamyonların bölgesel kullanım yapısı sayesinde, satıldığı bölgelerde servis faaliyetlerinin de güçlenmesi hedefleniyor. Özellikle inşaat kamyonlarında yüksek teknik uzmanlık gereksinimi, servis tarafında önemli bir katma değer oluşturuyor.
Temkinli ve Sürdürülebilir Büyüme
Türkiye kamyon pazarının altyapı yatırımları ve büyük projelerle doğrudan ilişkili olduğu vurgulanırken, Scania Türkiye bu değişken yapıya karşı temkinli ve sürdürülebilir bir büyüme stratejisi izlemeyi planlıyor. Şirket, kamyon segmentini artık yan bir iş kolu değil, uzun vadeli ve kalıcı bir büyüme alanı olarak değerlendiriyor.
Servis ve Bayi Ağında Büyüme
Scania Türkiye, servis ve bayi ağını da genişletmeye devam ediyor. 2025 yılında Erzurum’da yeni bir yetkili servis açılırken, Kocaeli’nde yetkili servis noktası olarak devreye alındı.
2026 planları kapsamında ise: Lüleburgaz, Gaziantep, Denizli illerinde yeni satış ve servis noktalarının hayata geçirilmesi hedefleniyor.
OmniPlus On Dijital Servis Entegrasyonu ile sektörde devrim yaratan Mercedes-Benz Türk, araçların bakım, takip ve yönetim süreçlerinde önemli bir dijital dönüşüm sağlıyor.
MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında Erzurum ve Hatay’da devreye aldığı yeni tesisler, eğitim yatırımları, dijitalleşme adımları ve yedek parça büyümesiyle Türkiye genelindeki servis ağını daha da güçlendirdi.
MAN, Türkiye seyahat otobüsü pazarında durağan seyre rağmen pazar payını ve müşteri memnuniyetini korurken, elektrikli otobüs teknolojilerinde Avrupa çapında ödüllerle başarısını pekiştirdi.
Scania Türkiye’de organizasyonel yapılanma ve stratejik önceliklerde önemli bir değişikliğe gidildi. 1 Ekim itibarıyla pazarlama tarafında yeni bir görev dağılımı hayata geçirilmişti. Bu noktada kamyon segmenti şirketin büyüme stratejisinde önemli bir konuma alındı.
Organizasyon kapsamında Ömer Madazlioglu görevinden ayrılırken, pazarlama sorumluluğunu Ozan Akbal üstlenerek yeni bir yapılanma ile devam ediliyor.
Scania Türkiye, 2026 yılı itibarıyla kamyon segmentine daha fazla odaklanmayı hedefliyor. Çekici tarafında güçlü bir pazar payına sahip olan marka, kamyon satışlarındaki büyümeyi hem marka algısını güçlendiren hem de servis tarafında katma değer yaratan stratejik bir adım olarak konumlandırıyor.
2025 yılında yaklaşık 185 adet kamyon satışı gerçekleştiren Scania Türkiye, yıl genelinde 200 adet seviyesini hedefliyor. Orta vadede ise kademeli bir büyüme planı doğrultusunda beş yıl içinde 500 adetlik satış hacmine ulaşılması amaçlanıyor.