Treyler Sanayicileri Derneği (TREDER) üyelerinden Çarsan, Güven, Koluman, Makinsan, Nursan, Reis ve Star Yağcılar da Beton 2025 Fuarı’na katılarak en son ürünlerini sergiledi.
Treyler Sanayicileri Derneği (TREDER) üyelerinden Çarsan, Güven, Koluman, Makinsan, Nursan, Reis ve Star Yağcılar da Beton 2025 Fuarı’na katılarak en son ürünlerini sergiledi.
Türkiye Hazır Beton Birliğinin TG Expo organizatörlüğünde düzenlediği “BETON 2025 Hazır Beton, Çimento, Agrega, İnşaat Teknolojileri ve Ekipmanları Fuarı” 12-15 Kasım 2025 tarihlerinde Yeşilköy’de İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştiriliyor.
Hazır beton, çimento, agrega, inşaat teknolojileri ve ekipmanları alanlarında faaliyet gösteren 100’ü aşkın firma, 15 bin 708 metrekarelik alanda ürünlerini sergiliyor. Fuarda 15 binin üzerinde profesyonel ziyaretçi ve 3 bin yabancı sektör temsilcisi ve 54 ülkeden alım heyeti ağırlanıyor.
TREDER Başkanı Seyit Arslan ve eski Başkan Yalçın Şentürk, TREDER üyelerinin stantlarını beraber gezerek, üyelere başarılı bir fuar geçirmesi temennisinde bulundular. Fuarla ilgili olarak açıklama yapan Başkan Arslan, Avrupa’nın en büyük beton üreticisi konumundaki ülkemizin, önemli bir sektörünün, başarılı bir fuarına şahit olduklarını belirterek “Yenilikçi ve kaliteli ürünlerimizle hem ülkemizin hem de dünyanın ihtiyacını karşılamaya devam ediyoruz. Bu fuarda üretim kabiliyetimizi bir kez daha sergileme şansı yakaladık. Türk treyler sektörü inşaat sektörüne destek ve katkı vermeye devam edecek.” şeklinde konuştu.

Çarsan Treyler, fuarda 32 metreküp V tipi silobas modelini sergilerken, aynı zamanda çelik ve alüminyum gövdeli W tipi silobas üretimlerine de dikkat çekti. Fuara olan ilgiden memnuniyet duyduklarını dile getiren Çarsan Treyler Genel Müdürü İbrahim Öztürk: “Beklentilerimiz yüksekti. Daha önce yüz yüze görüşmediğimiz insanlara, firmamızı bilip de tanımayanlara kendimizi göstermek istedik. İlk gün itibarıyla her şey yolunda ve ilgi alaka diğer fuarlara göre çok iyi gidiyor” dedi.
İhracat pazarının mevcut durumuyla ilgili zorluklara dikkat çeken Öztürk, şirketin bir önceki dönemde yüzde 50’lerde olan ihracat oranının, Rusya ve Ukrayna’daki savaş nedeniyle yaşanan ödeme problemleri sonucu yüzde 20 seviyesine düştüğünü belirtti. Çarsan Treyler, 2025 yılını yaklaşık 240 adet üretimle kapatmayı hedefliyor.
Öztürk, geleceğe yönelik beklentilerini ise şöyle dile getirdi: “Savaş bittiği vakit, sadece biz değil, Türk treyler firmalarının tamamı bence Ukrayna ve Rusya pazarlarında ciddi bir pazar bulabilir. Ancak bu dönemde oradaki pazarı Çinli üreticilere kaptırmama konusunda dikkatli olmalıyız.”

Güven, resmi sponsor da olduğu fuara; sürpriz ve yenilikçi ürünleriyle adeta rüzgâr gibi esti. Fuara bu yıl 30 m3’ V- tipi ve 34 m3 Millenium tipi silobaslar ile fuara tam kadro çalışanları ile katılan Güven, bir süre önce değiştirdiği yeni logosunun lansmanını da bu fuarda ilk defa gerçekleştirme imkânı buldu.
Güven’in Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Metin Kirmit: “Firma olarak en büyük başarımız müşterilerimizin ve tedarikçilerimizin bize duydukları güven ve sadakattir. Bunu fuarlarda daha iyi görüyoruz ve anlıyoruz. Yaptığımız her yeni ürünü en iyi yaptığımızı biz değil müşterilerimiz, tedarikçilerimiz ve rakip firmalarımız söylüyor. Bundan daha iyi bir başarı ve mutluluk olabilir mi?” diye konuştu.
Beton 2025 fuarında birçok yeni sipariş aldıklarını ve bunları tam zamanında teslim etmek için şimdiden planlama ve program yaptıklarını dile getiren Metin Kirmit, yapılan bu fuarlar hem Güven için hem de ülke ekonomisi için çok faydalı oluyor. Yaptığımız çalışmaların karşılığını bu fuarlarda alıyoruz. Piyasa ve sektörün nereye koştuğunu, sektörün ihtiyaçlarını bu fuarlarda daha iyi görüyoruz” dedi.
Güven‘in Yönetim Kurulu Başkanı Cemil Kirmit’ in ve tüm yöneticilerinin de fuar süresi boyunca hazır olduğu ve gelen misafirlerle birebir ilgilendikleri görüldü. Ayrıca ürünlerinin yüzde 60’ını yurt dışına ihraç eden Güven firmasının Rusya, Orta Doğu, Irak Ve Ukrayna bayileri de fuar süresi boyunca Güven’in standından yer aldı. Bayilerle ile önümüzdeki yıla ait sipariş, teslimat ve diğer teknik detayların da konuşulduğu fuarda, Güven’in kapasiteyi arttırmak için bir süre önce yapımına başladığı ve bitim aşamasına gelen yeni fabrika hakkında bilgiler de verilirken yeni fabrika ile kapasitenin artacağı da gelen bayi ve ziyaretçilerle paylaşıldı.

Koluman, Beton 2025 Fuarı’nda biri yeni lansman aracı olmak üzere 3 yeni nesil araçla katılım sağladı. Koluman’ın yeni lansman aracı 39-5 beton pompasını müşterilerin ve sektörün beğenisine sundu. 39 metreye 5 bomla ulaşan model, 158 metreküp/saat beton pompalama kapasitesi, Rexroth hidrolik pompa ve Bosch AV110 ana pompa ile yüksek basınç altında dahi istikrarlı performans sunuyor.
Sergilenen bir diğer model JXRZ 47-5.16HP beton pompası ise 158 metreküp/saat pompalama kapasitesi ve 47 metrelik uzunluğuyla yüksek hacimli uygulamalarda çözüm sunuyor. Koluman ayrıca, ağır yük taşımacılığı için tasarlanan damper treylerini de tanıttı.
Araç tanıtımları sürerken standa daha sabahtan itibaren çok yüksek bir ilginin olduğunu ve bu ilgi sonucu çok verimli görüşmeler yaparak start verildiğini söyleyen Koluman Beton Pompası Türkiye Satış Grup Müdürü Serdar Durmaz, fuar sürecine ve sergilenen ürünlere ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı:
“Beton 2025 Fuarı, yalnızca ürünlerimizi değil, vizyonumuzu da sahaya taşıyabildiğimiz önemli bir platform oldu. Koluman Junjin markası ile olan avantajları, Koluman Holding’in müşteri nezdindeki güvenilirliğini güçlendirmektedir. Üstün kalite standartlarına sahip ürünleriyle öne çıkan Junjin, yüksek performans sunan güçlü hidrolik pompa sistemlerine sahiptir.Biz Koluman olarak her zaman kullanıcı deneyimini odağa alıyoruz. Bu nedenle yeni lansman araçlarımızı geliştirirken sadece teknik verilerle değil, sahadaki kullanıcılarımızdan gelen geri bildirimlerle ilerledik. Lansman aracımızdaki tüm özellikler inşaat koşullarına uygun ve çözüm odaklı. Fuar boyunca standımızı ziyaret eden tüm profesyonellere ilgi ve katkıları için teşekkür ediyoruz.”

Makinsan, bu yıl katıldığı Beton Fuarı’nda hem yeni ürünlerini sergiledi hem de geleceğe yönelik önemli yatırım planlarını duyurdu. Makinsan Yönetim Kurulu Üyesi Alican İstanbullu, fuarın oldukça verimli geçtiğini belirterek, fuara silobas ve küvet damper ürünlerini getirdikleri bilgisini verdi. Özellikle 34 metreküp çelik silobas modelinin deprem bölgesi gibi firma için önemli bölgelerde tutulan bir model olduğunu vurgulayan İstanbullu, İstanbul’daki beton firmalarının 27 metreküp ihtiyacını karşılayacak küvet damper ürününü de sergileme şansı yakaladıklarını söyledi.
Makinsan Yönetim Kurulu Üyesi Hacı Ahmet Demir de, firmanın geleceğini şekillendirecek olan devasa yatırım projesinin detaylarını paylaştı. Adana Organize Sanayi Bölgesi’nde otoyol üzerinde 76 bin metrekare açık, 55 bin metrekare kapalı alana sahip yeni bir treyler üretim tesisi kuruluyor. 2025 yılını treyler sektörü için zor bir sene olarak nitelendiren Demir, buna rağmen Makinsan’ın hedeflerine yaklaştığını belirtti. Yıllık üretim adetlerinin 850 olduğunu söyleyen Demir, şu ana kadar normal araçlarda 500 adedi yakaladıklarını ve özel imalatlarla birlikte yüzde 90 kapasiteye ulaştıklarını ifade etti.
Makinsan, 2025 yılında karşılaştığı bütün özel proje tekliflerine açık olduklarını ve gelen taleplerin hepsine (Lowbed dahil) cevap verdiklerini dile getirdi. Makinsan’ın güncel ihracat oranı ise yüzde 30 seviyesinde bulunuyor. Geri kalan üretim ise iç piyasaya sunuluyor.

Nursan Trailer, bu yıl ikinci kez katıldığı Beton Fuarı’nda yerini iki ayrı stantla aldı. Fuar katılımından duyduğu memnuniyeti dile getiren Nursan Trailer İhracat Sorumlusu Aziz Toprakkale, özellikle iç piyasadaki hareketliliğe dikkat çekti.
Fuara 9. ve 10. hollerde iki farklı stantla katılan Nursan, 2 adet alüminyum silobas ve bir adet çelik V tipi silobas sergiliyor. Toprakkale, fuarın ilk gününün çok hızlı başladığını belirterek, “Beton Fuarı’nı bir önceki fuara göre daha oturmuş ve daha bilinçli gördük. Gelen kişilerin portföyü tamamen alanımızla, çimentoyla, betonla alakalı olan firmalar,” dedi.
Toprakkale, Beton Fuarı’nın 2027’de yer ve hol değişikliğiyle çok daha güçlü bir organizasyon olacağına inandığını da sözlerine ekledi.
Aziz Toprakkale, Avrupa ve Afrika pazarlarındaki sıkıntılar ve Çinli üreticilerin etkisiyle bugün tamamen yurt içine dönndüklerini belirtti.
Özellikle çimento ve beton sektörü için Türkiye pazarının son iki yılda çok hareketli olduğunu vurgulayan Toprakkale, “Normalde Kasım, Aralık, Ocak ayında biraz yatay gitmesi gerekirken, şu anda çok daha hareketlilik var. Türkiye’de inşaat sektörü hızlandı, yapılan projeler var. Bu yüzden son bir aydır mesai bile yapmaktayız,” dedi.
Nursan Trailer, güçlü iç pazar hareketliliği sayesinde 2025 yılını 700 adet üretimle kapatmayı hedefliyor.

Yurt içi ve dışı lojistik ve sektörel fuarlara katılan Reis Treyler, Beton Fuarı başlığında düzenlen bu fuarda ilk kez yer almanın heyecanını yaşadıklarını belirten Reis Treyler Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Akif Serin, “Daha önceki yıllarda kazandığımız fuar tecrübemizi hazır beton sektörüyle alakalı bu fuara ilk defa katılarak, Silobas’ımızı ve 20 metreküplük damperimizi müşterilerimize buluşturduk” dedi.
Özellikle Silobas ürününün firma için önemini vurgulayan Serin, “Üretim tecrübesi, bilgisi ve müşteri deneyimi, geçmişe dayanan ama yeni bir yorumla yolla buluşan Silobas ürünümüzü alüminyum olarak da üretmenin hazırlıklarına başladık ” ifadelerini kullandı.
Serin, “Ayrıca, fuarda sergilediğimiz 20 metreküplük havuz damperin 7.90 metre boyutuyla mevcut modellere göre daha kısa olduğunu ve daha dar manevra kabiliyeti sunuyor. İstanbul ve Trakya bölgesi müşteri talepleri dikkate alınarak ürettiğimiz bu damperin 20 metreküp tekne kapasitesi, boşaltma esnasında malzemenin kolayca akmasını temin eden özel taban çözümü, hafiflik ve sağlamlığın devamlılığı isteklerini ön plana aldık.” dedi.
Reis Treyler’in yıl sonu hedeflerine ilişkin de bilgi veren Serin, “Bu yılı 1300 – 1400 bandında bitirmeyi öngörüyoruz” açıklamasını yaptı. Üretimin pazar dağılımı konusunda ise yüzde 55’inin yurt içi, yüzde 45’inin ise yurt dışı pazarlarda hedeflendiğini” kaydetti.

Staryağcılar, Hazır Beton Fuarı’na ilk kez katılarak sektördeki yerini sağlamlaştırma hedefinde. Staryağcılar Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Yağcı, fuara 26 metreküp hacimli, hafif model damperli treyler ile katıldıklarını söyledi. Yağcı, yeni ürünün özelliklerini şöyle anlattı: “Özel ithal akslar ve özel Hardox malzemeleri kullanarak ürünümüzü daha hafifletip daha da güçlendirdik. Eski 7 tonluk ağır tip modellerimizin aksine, bu yeni ürünümüz net olarak 6.320 kilogram geliyor. Amacımız, kullanıcının daha fazla yük atmasını sağlamak ve daha avantajlı paketlerle piyasada rol sahibi haline gelmek.”
Staryağcılar, 2025 yılını yoğun bir fuar takvimiyle kapatıyor. Hazır Beton Fuarı’nın bu yılki ikinci fuar katılımları olduğunu belirten Yağcı, yılın son fuarının Kasım ayında Lyon, Fransa’da düzenlenecek Solutrans Fuarı olacağını duyurdu.
2025 yılının hem iç piyasa hem de Avrupa pazarındaki daralmalardan dolayı %20’lik bir düşüşle kapatılacağını öngören Yağcı, “2026’nın ilk üç veya altı ayından sonra pazarın tekrar açılacağına ve 2022-2023’teki rakamlara geri döneceğimize inanıyoruz,” dedi. Firma, 2027 yılı için ise hem fabrika hem de robot yatırımları ile üretim hacmini ve kalitesini artırarak ürün portföyünü genişletmeyi hedefliyor.
İhracat stratejilerine değinen Mehmet Yağcı, bu yıl üretimin yüzde 80-85’ini ihracat (büyük çoğunluğu Avrupa Kıtası) olarak gerçekleştirdiklerini belirtti. Ancak 2026 yılı için bu oranı yüzde 75 yurt dışı, yüzde 25 iç piyasa seviyelerine çekerek iç pazara daha fazla odaklanmak istediklerini ifade etti.