ALJ Türkiye, tüm sektörlere ilham veren Ağaçlandırma Seferberliği’nin ilk adımını İzmir’de gerçekleştirilen etkinlikle attı.
ALJ Türkiye, tüm sektörlere ilham veren Ağaçlandırma Seferberliği’nin ilk adımını İzmir’de gerçekleştirilen etkinlikle attı. Ülke genelinde bir yıl içinde 1.4 milyon fidanı toprakla buluşturmayı hedefleyen Ağaçlandırma Seferberliği’nin ilk etabı, 310 bin fidanın toprakla buluşmasıyla birlikte İzmir, Buca’da tamamlandı.
Türkiye’de Toyota, Lexus ve BYD markalarının distribütörlüğünü yürüten ALJ Türkiye, ülke çapında başlattığı “Ağaçlandırma Seferberliği” kapsamında satılan her 1 araç için 10 fidan dikilmesini öngören kampanyasıyla ses getirdi. Ağustos ayında başlayan bu yaklaşım sayesinde, destekçiler ve araç satışlarıyla birlikte Kasım ayı itibarıyla 310 bini aşan dikim seviyesine ulaşıldı. Bu fidanlar, 2024 yazında yangında zarar gören İzmir’in Buca ilçesindeki 185 hektarlık alanda toprakla buluşturuldu. Castrol, Reysaş ve Rumeli Üniversitesi ise, tüm sektöre ilham veren Ağaçlandırma Seferberliği’ne ilk destek verenler arasında yer aldı.
ALJ Türkiye’nin ev sahipliğini yaptığı dikim töreninde Aslı Şafak moderatörlüğünde gerçekleştirilen panelde ALJ Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Ağaçlandırma Seferberliği kampanya elçisi Burcu Biricik, Orman Genel Müdürlüğü Ağaçlandırma Daire Başkanı ve OGEM Vakıf Yönetim Kurulu Üyesi Mutlu Turan ve seferberlik destekçilerinden Castrol Türkiye ve Ukrayna Genel Müdür Nilay Tatlısöz ve Reysaş Lojistik Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Egemen Döven konuşmalarıyla bilinçlendirici bir sohbete imza attılar.
İzmir’de gerçekleştirilen ve 310 bin fidanın hayat bulduğu etkinliğe iş dünyası temsilcileri, seferberliğe destek veren ünlü isimler, basın mensupları, OGEM Vakfı ekipleri ve iş birliğine katkı yapan temsilciler katıldı. Ayrıca bölgede eğitim gören 65 ilkokul öğrencisinin de dikim yapması, renkli ve ilham veren anların yaşanmasını sağladı.

Oyuncu Burcu Biricik, toplumsal duyarlılığı ve çevre konularına olan hassasiyetiyle ALJ Türkiye Ağaçlandırma Seferberliği’nin kampanya elçisi oldu. Burcu Biricik, seferberliğin ilk gününden itibaren ALJ Türkiye’nin yanında yer alarak farkındalığın geniş kitlelere ulaşmasına katkı sağlıyor. Biricik, ağaçlandırma çalışmalarının yalnızca bir çevre meselesi değil, aynı zamanda geleceğe bırakılacak en değerli miraslardan biri olduğunu vurgulayarak, seferberliğin toplumun tüm kesimlerine ilham vermesi için aktif rol üstleniyor. Kampanya elçisi olarak hem sahada fidan dikimine katılan oyuncu, toplumun her kesimine ulaşarak farkındalık oluşturmayı sürdürüyor.
Program kapsamında düzenlenen panelde konuşan ALJ Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt seferberliğin vizyonuna ilişkin önemli açıklamalar yaparak, “Türkiye’nin giderek artan iklim krizi, kuraklık ve yangın tehdidi karşısında artık hepimizin çok daha fazla sorumluluk alması gerektiğine inanıyoruz. ALJ Türkiye olarak biz de bu tabloyu tersine çevirmek için büyük ve sürdürülebilir bir adım atma gerekliliğini gördük. Ağustos ayında başlattığımız ve beklediğimizin ötesinde ilgi gördüğümüz Ağaçlandırma Seferberliği’nin sahadaki ilk adımını attık. Bu gündelik bir kampanya değil uzun soluklu bir çalışma. İzmir’de 310 bin fidanın toprakla buluşması, seferberliğin ülke geneline yayılacak sürecinin ilk adımı oldu. Hedefimiz araç satışlarına paralel olarak 6 ayda bir 650-700 bin fidanlık dikim yapmak. Amacımız yalnızca ağaç dikmek değil; kendi kendine yaşam döngüsünü sürdürebilen orman ekosistemleri oluşturmak. İş yaptığımız bu topraklara karşı sorumluluğumuz olduğuna inanıyoruz. Bu seferberlikle birlikte toplumsal bilinci artırmak, ortak bir hareketi tetiklemek ve diğer sektörlere ilham vermek temel amaçlarımızın başında geliyor” dedi.

Türkiye’de ihtiyaç duyulan her noktaya temas etmek istediklerini belirten Bozkurt, aynı zamanda kent ormanlarının da öneminden söz ederek, “Biz bu seferberliği sadece kırsal alanlarda veya yangın sonrası bölgelerde ağaçlandırmayla sınırlı görmüyoruz. Kent ormanları da en az o alanlar kadar önemli. Çünkü insanlar hayatlarının büyük bölümünü şehirlerde geçiriyor ve bu nedenle en çok şehir içindeki ağaçlı alanlara ihtiyaç duyuyoruz. Türkiye’nin dört bir yanında bayilerimiz var. Toyota, Lexus ve BYD markalarımızla birlikte çok güçlü bir teşkilata sahibiz. Her bir bayimizle bulundukları şehirde bir kent ormanı kurma üzere hareket geçiyoruz. Kentteki yeşil alanların depresyonu azalttığını, mutluluk seviyesini artırdığını, hatta hastalık ve ölüm oranlarını düşürdüğünü gösteren bilimsel veriler var. Kırsalda büyük bir dikim planımız var ve bunu sürdüreceğiz. Ama kentlerde de önemli adımlar atılması gerek. Türkiye’nin kaybettiği orman varlığını geri kazanmasını, hepimizin aynı sorumluluğu üstlenmesiyle mümkün olabilir. Bu hareket, özel sektörün ötesine geçerek tüm ülkenin ortak meselesidir. Buradan hem belediyelere hem de tüm sektörlere açık bir çağrı yapmak istiyorum. Bu hareketin büyümesi için her kurumun elini taşın altına koyması gerekiyor. Hep birlikte çok daha büyük işlere imza atılacağını biliyoruz” dedi.
ALJ Türkiye’nin Ağaçlandırma Seferberliği kapsamında yapılan ilk büyük dikim adımı İzmir’de, 2024 yazında yangından zarar gören alanların yeniden canlandırılmasıyla yapıldı. Buca ilçesinde toplam 310 bin fidan toprakla buluşturuldu. Dikim, İzmir Orman Bölge Müdürlüğü tarafından belirlenen Buca Orman İşletme Şefliği’ne bağlı 9 ayrı bölmede gerçekleştirildi. Bölgenin ekolojik ihtiyaçlarına göre seçilen mavi servi, kara servi ve kızılçam türlerinin tercih edilmesiyle yangına dayanıklı ve doğal yapıya uyumlu bir orman dokusu oluşturulması hedefleniyor. Yaklaşık 185 hektarlık alanı kapsayan bu çalışma, yalnızca bir dikim etkinliği olmanın ötesine geçerek bölgenin uzun vadede yeniden ormana dönüşmesi için atılan kapsamlı bir adımı temsil ediyor. ALJ Türkiye, İzmir’deki bu ilk etabın ardından seferberliği Türkiye’de ihtiyaç duyulan tüm bölgelere taşımayı hedefliyor.
ALJ Türkiye’nin başlattığı Ağaçlandırma Seferberliği, Toyota, Lexus ve BYD markalarından satılan her bir araç için 10 fidan dikilmesi esasına dayanıyor. Bu sayede sadece bir yıl içinde 1.4 milyon fidan toprakla buluşturulacak. Bu sayı, yaklaşık 1000 futbol sahası büyüklüğünde yeni bir yeşil alan anlamına geliyor.
Ağaçlandırma Seferberliği, bilimsel ağaçlandırma modelleri geliştiren OGEM Vakfı iş birliğiyle yürütülüyor. OGEM, ülke genelindeki ağaçlandırma ihtiyaçlarını toprak yapısı, iklim, tür seçimi ve dikim zamanlaması gibi kriterlere göre belirleyerek, fidanların 3 ila 5 yıl boyunca bakımını üstleniyor ve tutmayan fidanları yenileyerek kalıcı orman ekosistemleri oluşturulmasına yardımcı oluyor. Dikilecek fidanların yüzde 10’u ise bölgeye uygun şekilde meyve ağacı olacak. Yabani incir, yabani zeytin, alıç, kızılcık, mersin ve üvez gibi türler, yetişkin hale geldiklerinde yüzlerce hayvan türüne yaşam alanı sağlayacak.